Med anledning av den stora händelsen att jag fyllde 29 år i helgen tog vi i fredags bilen till Pangkor (3h från KL) och checkade in på båten som tog oss ut till Pangkor Laut resort som ligger på en privat ö 15 minuter ut med båt. Några välkomstdrinkar och kalla handdukar senare var vi redan inne i semestermode och kopplade av ännu mer med massage och avkopplande bad i deras spa. Vid spa:t hade jag sällskap av en hornbill, en oriental pied hornbill närmare bestämt. Senare upptäckte vi att ön kryllade av såna (runt vår villa, runt poolen, vid restaurangen) och även andra trevliga djur såsom en 2 meter lång varan, någon sorts svalor som drack ur poolen, megafladdermöss (dålig artbestämning jag vet, får återkomma i augusti med närmare beskrivning av dem) och makaker. 
 
Andra trevliga överraskningar på ön var den fantastiskt fina stranden (vem säger att stränderna på västkusten inte är så fina?!) och det 30-gradiga vattnet. 35 grader i luften och dryga 30 i vattnet, det kan ju inte bli bättre! Det var till och med varmare i havet än i poolen. Förnämlig service på stranden var det också, iskalla drycker serverades och någon fluffade upp ens handduk-kudde när man var ute och badade. 
Verkligen härligt att komma ut till frisk luft, vackert väder och riktigt lyxigt omhändertagande! 
 
Till den mindre roliga överraskningen hörde att vi missbedömde vår löprunda lite. En djungelslinga på 2,9 km blir ju perfekt för en eftermiddagslöptur tänkte vi. Det vara bara det att det var lite backigare än vi trodde (och kanske något längre än vad skylten visade) för vår lilla runda tog närmare en timme då det var lite svårt att springa i djungelterräng brantare än våra trappor hemma. Men vi fick ju i alla fall ett bra träningspass och någon snäll städerska hade satt på luftkonditioneringen när vi kom tillbaka till rummet.  
Här är lite bilder från vårt miniparadis:
 
 
 
 
 
 
 
 
En mycket väl spenderad födelsedag som minskade saknaden av familjen och trippelfödelsedagsfiranden i Sverige. Men nästa år när vi fyller jämt blir det gemensamt födelsedagsfirande igen!

4 kommentarer

MM

12 Jun 2014 17:12

Det ser fantastiskt ut, blir bra i augusti. Så G. har andra shorts än de rutiga.....

Svar: Ja, det är bokat och klart för i augusti nu och vi ser redan fram emot att komma dit igen!!!
Linn Antberg

Bosse

12 Jun 2014 21:32

Er löprunda påminde mig om den extradag jag hade i Vålodalen för många år sedan. Jag hade bestämt mig för lite lättare jogg och konstaterade snabbt att nästan alla joggingrundor var mellan 30-60 km långa. Så jag tog den korta 3 km:s rundan men fick ge upp upp av andnöd efter 700 m. Då var jag halvvägs uppe i slalombacken.

Svar: Haha, det är ju den sortens rundor man ångrar när man är mitt uppe i dem men som blir en bra historia efteråt. :)
Linn Antberg

mormor

13 Jun 2014 09:29

Låter fantastiskt. Vi hade trevligt i Linköping och ungarna är fina men nog tror jag du hade bytt upp dig. Nästan så jag ville vara där. Kram mormor

Svar: Du är alltid välkommen hit om det där "nästan" skulle ändra sig till ett "faktiskt". ;)
Linn Antberg

Felle

14 Jun 2014 10:04

Jag längtar till nästa år!!! :) :)

Kommentera

Publiceras ej