Älskade gamla mobil. Trots en numera förskräckligt kort batteritid, ett minne som hela tiden blir fullt och att mobilen då och då hänger sig så finns det en mycket stor fördel med min gamla Samsung Galaxy S2a - den är gammal. Idag var jag nära att bli av med den då jag tappade/glömde den nånstans i biosalongen och när jag kom på det på vägen ut från bion och gick tillbaka och letade så var den inte kvar. Jag pinade snabbt upp till kassan och frågade om de hade nån inlämnad mobil, och en av vakterna där knappade lite på sin mobiltelefon och försvann i 5-10 minuter. Jag hade inget större hopp om att han skulle skaka fram nån mobil, så när han kom tillbaka och såg lite lagom moloken ut och bad mig skriva upp namn, modell på mobilen etc så tänkte jag att det var kört. Sekunden efter halade han upp min gamla S2a ur sin ficka och frågade om det var en sån jag hade tappat bort. Snacka om lättnad! I sådana lägen inser man ju den verkliga fördelen med att ha en så gammal mobil att ingen är intresserad av att stjäla den! Då kan det lätt vara värt ett dåligt batteri och minne. Nu får min S2a tjäna mig ett tag till och jag lovar att ta hand om den och inte klaga på den framöver.

1 kommentarer

MM

03 Dec 2014 15:46

Ha förtröstan, det finns " de" som har mkt. äldre mobiler. Jag brukar gå avsides när jag tar upp min mobil, ålderdomlig men fullt brukbar.

Kommentera

Publiceras ej