Nu är det nedräkning som gäller. 3 kvällsföreläsningar till och sen är det slut för den här terminen. Det har gått bättre och känts bättre än jag trodde att ha föreläsningar på kvällarna. Men de senaste två har varit väldigt sega då vi har haft presentationer och efter att man själv haft sin presentation är man ganska urladdad och sitter mest och kollar på klockan och är irriterad på de grupper som drar över tiden. Eftersom alla har en tendens att försöka klämnma in så mycket som möjligt på sin kvart och lärarna gillar att ställa många frågor har vi slutat en timme sent och inte varit färdiga förrän vid halv-11-tiden. Tyvärr premieras kvantitet ofta när betyg ska sättas och slides och presentationer fylls därför med oräkneliga fakta. I och för sig kan jag hålla med om att det är en konst att hålla en presentation på 42 slides på 16 minuter som min grupp gjorde...
 
För att motivera mig de sista kvällsföreläsningarna på terminen är jag noga med att hinna med att köpa min cappuccino att njuta av innan. Idag var mitt stämpelkort på San Fransicso Coffee fullt och jag försökte alltså i sedvanlig ordning använda det som betalning för min cappuccino (efter 10 köpta drycker får man valfri fri dryck). Förskräckt undrade kassörskan då om jag ändå inte ville ha en stor cappuccino som kostar hela 2 rm extra nu när jag fick en gratis. Jag envisades dock med att jag endast ville ha en liten och fortsätter att fundera på alla dessa olika storlekar på cappuccinos. Jag undrar om en äkta italienare verkligen anser att det finns något som heter stor cappuccino.

1 kommentarer

äkta svensk

24 Apr 2014 19:54

Vad skall du i fortsättningen roa dig med på kvällarna när aftonföreläsningarna snart tar slut ?
Kan en cappuccino bli för stor ??????????

Svar: Jepp. Då blir det ju en latte. Eller två cappuccinos. :)Det är ingen fara, jag har ju ett helt management projekt på 600 timmar att roa mig med dag som kväll om jag vill. Annars kan jag nog tänka ut en del andra saker också, reseplanering till exempel. ;)
Linn Antberg

Kommentera

Publiceras ej