Vad är bättre efter en lång lördag i skolan en, än en lång kväll med en massa drinkar? Efter att ha tjuvat mig förbi bilkön i rusningstrafiken och kört hem från Universitet på bara en dryg timme (rekord för en lördag kväll!) laddade jag om och på en halvtimme var jag duschad, naglarna målade och sminket satt där det skulle. Det bar direkt av till restaurangen Tamarind Springs, en syster-restaurang till vår "kvarters-krog" Tamarind Hill. Tamarind Springs var ett mycket mysigt ställe med sköldpaddor i den lilla dammen utanför och äkta naturkänsla med grodor som kluckade i lövverken runtomkring. Maten var bra och efterrätterna ännu bättre:
 
 
(Ingen födelsedag firades, bara kocken som ville styla till det lite).
 
Sedan bar det av till Tate i Intermark, ytterligare ett nytt ställe för oss. Ett riktigt mysigt hak där det blev flertalet drinkar och även biljardmatch på världens minsta biljarbord. Passade mig som inte kan spela biljard mycket bra med ett så litet bord, men tyvärr hjälpte det mig ändå inte till nån seger.
 
Drinkarna på detta ställe är de bästa vi druckit hittills i KL! En mycket spännande drinklista med lite annorlunda drinkar, äkta champagne i drinkarna och väldigt skickliga bartenders bidrog till det höga betyget. Och det bästa av allt, de lyckades blanda till en shot som överhuvudtaget inte gick att skilja från flytande pepparkaka - JULEN ÄR RÄDDAD!

1 kommentarer

mamma

22 Oct 2013 08:48

Champagnedrinkarna och efterrätterna skulle jag gärna prova :)

Kommentera

Publiceras ej