Efter att ha varit hemma o pluggat nästan en hel helg börjar man bli lite bitter och vad är då bättre än att få ut lite aggressioner och irritation i en klago-lista. Här är en lista på störande saker i min vardag:
- På kvällen går det inte att kolla att dörren till lägenheten är låst genom att känna på handtaget, eftersom låset på vår ytterdörr är konstruerat så att dörren låses upp när man trycker ner handtaget inifrån. Irriterande.
- För att undvika en väldigt sötsliskig sörja till kaffe måste man alltid när man köper kaffe nånstans komma ihåg att beställa utan socker. Irriterande om man glömmer.
- När man beställer vatten är det även säkrast att specificera att man vill ha kallt vatten och inte varmt. Tydligen finns det många idioter här som dricker varmt vatten. Irriterande om man råkar få det.
- Alla människor här rör sig alltid i en väldigt maklig takt framåt som om all förflyttning är lika med söndagsflanerande. Irriterande när man har bråttom.
- När man går på toalettern på campus gäller det att planera sitt toabesök i förväg eftersom toalettpappret finns utanför toaletterna. Trist om man glömmer.
Sådär ja. Känns redan lite bättre. Avslutar med nåt positivt, mitt firande av kanelbullens dag (det är dock en valnöts- och rödabönor-bulle):
 
 
 

2 kommentarer

mamma

06 Oct 2013 17:07

ser väldigt god ut och vad listigt med bönor i,då måste den ju nästan bli nyttig!
(att vi kom hem lite sent från Sthlm idag berodde delvis på att jag fick stå och köa utanför Vetekatten,dom öppnade inte förrän 12 - men som tur var hade dom mina allianskringlor så nu kan jag fira kringlans dag åtminstone 8 dagar framåt :)

pappa

06 Oct 2013 18:00

och jag kan fira vaniljbullens dag ytterligare någon dag.

Kommentera

Publiceras ej