Eftersom vi fått flera frågor kring iglar och även någon angående våra alkoholvanor (ni har verkligen koncentrerat er på de väsentligaste sakerna) tänkte jag nu klargöra några saker. Så här ser Gabriel ut med sin igelpinne (bilden är stagead eftersom man i stundens hetta inte hinner ta nån bild): 
 
Karakteritiskt för en igelpinne är att den är både spetsig och platt på samma gång så att iglarna kan skrapas bort med en svepande rörelse. Denna teknik är dock inte lätt att bemästra och pappa har nu officiellt utnämnts till blodgivare i DanuM Valley efter att igår kväll ha hittat en igel fast under klockan.
 
För er observanta läsare kan jag tillägga att våra en gång vita, numera bruna, strumpor inte bara är senaste modet på Borneo utan även utgör en extra barriär mot iglarna som kan ta sig igenom vanliga bomullsstrumpor.
 
Angående den sista frågan om våra alkoholvanor  kan jag tyvärr inte svara bättre än att i den vilda regnskogen i Maliau finns ingen alkohol och vinet här i Danum är tyvärr inte det bästa, varför det endast blivit ett glas. Men no worries, vi tar igen det när vi kommer tillbaka till KL.
 
Over and out från Danum Valley. 

1 kommentarer

mamma (och mormor)

08 Aug 2013 17:47

Vi är väldigt glada att vi slipper stifta bekantskap med blodiglarna, antar att de är större än de jag drog ut ur vaderna på Madagascar för snart 40 år sen?

Svar: Nej det tror jag inte, så farligt stora är de inte här. Enligt pappas beskrivning av hur ni gick omkring i djungeln i shorts o gympaskor verkar era igelupplevelser varit värre. 😉
Linn

Kommentera

Publiceras ej